Rakas päiväkirja.
Ostin taas printtipaidan.
Tai oikeastaan. Ostin viisi.

maanantai 11. lokakuuta 2010

Oh Lord, would You buy me a color-tv?

Minä olen sen kokoinen, että minun pienikokoiset naispuoliset ystäväni toistuvasti diilaavat minulle poikaystäviensä vanhoja t-paitoja. Minä kuorin kermat päältä ja saan useimmiten aika hyvänmittaisia ja -näköisiä paitoja sellaisilta merkeiltä, joita en itse koskaan tulisi ostaneeksi. Tämän paidan sain muistaakseni yhteensä viiden muun ohella ReinoPetterin JL:ltä, jota sivumennen sanoen olen nähnyt tänä kesänä vaimokettaan enemmän, yhteisestä kaksipyöräisharrastuksestamme johtuen.

Tästä merkistä taas tulee mieleen sellainen lapsekas sutkaus, joka otti paikkansa joskus kaksituhattaluvun alkupuolella. Istuimme Dahlian kanssa autossa suojatien edessä ja seurasimme katseillamme tietä ylittävää miestä.
Dahlia: "Kato tol on Gsuksen paita!"
minä: "Kato tol on Dziisuksen sandaalit!"
(toim. huom. Kuvan sandaalit ovat pikemminkin gladiaattorisandaaleina tunnetut jalkineet. Alkuperäiset jeesussandaalit muistuttavat kuitenkin enemmän sellaisia alkujuutalaisten tepastimia, jotka ala-asteen ussankirjassa näyttivät olevan standardivermeet sielläpäin maailmaa. Myös 60-luvun Tapiolassa ne ovat ilmeisesti olleet kuuminta hottia.)

Tämä pätkä taas ei liittynyt kyseiseen t-paitaan mitenkään. Pyytäisin lukijoita myös kiinnittämään erityistä huomiota kuvan ammattitaitoiseen rajaukseen.


Ei kommentteja: